Τρίτη, 11 Ιουνίου 2013

Θεσσαλονίκη: Μια εύκολα προσπελάσιμη και φιλική προς τους πεζούς πόλη;

Σε αυτό το καίριο ερώτημα κλήθηκε να απαντήσει η μεγάλη έρευνα εμποδίων προσβασιμότητας στη Θεσσαλονίκη που φτάνει προς το τέλος της και η οποία είναι σε εξέλιξη από τον Φεβρουάριο ως αποτέλεσμα της συνεργασίας του Σωματείου Εμποδιζόμενων Ατόμων «Αναπηρία Σήμερα» με την «Ένωση για τα Δικαιώματα των Πεζών».
Η έρευνα η οποία πραγματοποιείται από ομάδα πτυχιούχων διαφόρων ειδικοτήτων μέσω προγράμματος κοινωφελούς εργασίας, φαίνεται πως έχει καταλήξει σε πολύ σημαντικά αποτελέσματα, τα οποία και έχει σκοπό να γνωστοποιήσει στο κοινό της πόλης μας με την ολοκλήρωσή της στα τέλη του Ιουλίου. Στόχος της έρευνας δεν είναι μόνο η καταγραφή των προβλημάτων όσον αφορά τα εμπόδια που υπάρχουν στα πεζοδρόμια και δυσχεραίνουν την ελεύθερη και ασφαλή διέλευση των πεζών και των ατόμων με αναπηρίες αλλά και η ανακοίνωση προτάσεων για το πώς μπορεί να βελτιωθεί η προσπελασιμότητα στη Θεσσαλονίκη, όπως τονίζει χαρακτηριστικά ο Φώτης Μπίμπασης, Πρόεδρος της «Αναπηρίας Σήμερα», ενεργός πολίτης και υποστηρικτής ποικίλων δράσεων σχετικά με θέματα ΑΜΕΑ.
Πολλά είναι τα εμπόδια που θα συναντήσει κανείς στην καθημερινότητά του, πηγαίνοντας στη δουλειά του, ή κάνοντας έναν απλό περίπατο στην πόλη. Σταθμευμένα οχήματα πάνω στα πεζοδρόμια που αποκλείουν μερικώς ή πλήρως τη διέλευση, στάθμευση αυτοκινήτων μπροστά σε σεσημασμένες διαβάσεις πεζών και σε ράμπες αναπήρων, στάθμευση αλλά και διέλευση αυτοκίνητων μέσα από πάρκα και πεζοδρόμους, τραπεζοκαθίσματα παντού που σε αναγκάζουν να ψάχνεις να βρεις χώρο για να περάσεις, επικίνδυνα σημεία λόγω κακής κατασκευής, κακής συντήρησης και γενικότερα κακής κατάστασης του πεζοδρομίου, πολύ στενά ή και συχνά ανύπαρκτα πεζοδρόμια, διπλοπαρκαρίσματα, σκουπίδια, και γενικώς κάθε λογής εμπόδια που καθιστούν τη Θεσσαλονίκη μια όχι και τόσο βιώσιμη πόλη όσον αφορά το ζήτημα της  κινητικότητας στους δημόσιους χώρους.
Αυτό άλλωστε φαίνεται πως επιβεβαιώνεται και από τις απαντήσεις των 1500 πολιτών που ρωτήθηκαν στο πλαίσιο της έρευνας σχετικά με την κατάσταση των πεζοδρομίων και την ασφαλή μετακίνησή τους στην πόλη. Η συντριπτική πλειοψηφία των ερωτηθέντων δεν αισθάνεται ασφάλεια κατά τη μετακίνησή του στα πεζοδρόμια, (το 77%),  και ούτε είναι ικανοποιημένο από τη γενικότερη κατάστασή τους (το 90%!).
«Τα παραπάνω υπερβολικά μεγάλα ποσοστά καθιστούν απαραίτητη την με κάθε κόστος απελευθέρωση των πεζοδρομίων από τα παράνομα παρκαρισμένα οχήματα καθώς η έρευνα το ανέδειξε ως ένα από τα κυριότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πολίτες κατά τη μετακίνησή τους στην πόλη», υπογραμμίζει ο Άκης Αγγελίδης, αρχιτέκτων-πολεοδόμος, αντιπρόεδρος της «Ένωσης για τα Δικαιώματα των Πεζών» και συντονιστής της έρευνας.
Η δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων της έρευνας διαδικτυακά αλλά και ζωντανά με τη διοργάνωση σχετικής Ημερίδας, αποσκοπεί μέσα από την παρουσίαση και ανάλυση συγκεκριμένων στοιχείων, να προβεί στην ενημέρωση αλλά και στην ευαισθητοποίηση και εκπαίδευση όλων μας σε ένα πρόβλημα που δεν πρόκειται να λυθεί από μόνο του παρά μόνο αν όλοι μαζί συνειδητοποιήσουμε το μερίδιο της ευθύνης που μας αναλογεί στην προβληματική κατάσταση της μετακίνησης στην πόλη μας.
Κλείνοντας να σημειωθεί ότι στη Θεσσαλονίκη υπάρχουν παρά πολλά άτομα με αναπηρία, που αντιστοιχούν στο 10% του πληθυσμού. Αναρωτηθήκατε ωστόσο ποτέ γιατί δεν τα βλέπουμε να κυκλοφορούν συχνά γύρω μας όπως συμβαίνει σε άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές  πόλεις;
Φώτης Μπίμπασης
Πρόεδρος Αναπηρία Σήμερα






















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Helen Keller Quotes