Δευτέρα, 4 Σεπτεμβρίου 2017

Οι προτάσεις του ΦΩΤΗ ΜΠΙΜΠΑΣΗ !


Οι προτάσεις που ακολουθούν, στοχεύουν στην κάλυψη των κενών που υπάρχουν σήμερα και δεν επιτρέπουν στα Α.με.Α.,  να χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς με αυτονομία κι αξιοπρέπεια, όπως είναι το αυτονόητο δικαίωμά τους.
 Ειδικότερα:

  1.   ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΤΥΦΛΟΤΗΤΑ Η ΧΑΜΗΛΗ ΟΡΑΣΗ

-      Οι «έξυπνες» στάσεις, που σήμερα είναι μόνο εικοσιπέντε, καλύπτουν σε ελάχιστο βαθμό τις υπάρχουσες ανάγκες. Είναι αναγκαίο να γίνουν όλες ομιλούσες. 
Επιπλέον:
-      Οι ομιλούσες στάσεις πρέπει να ενμερώνουν και για τον χρόνο άφιξης των λεωφορείων.
-      Μερικά μέτρα πρίν από τις στάσεις, θα πρέπει να υπάρχει ειδοποίηση, ότι σε λίγο θα συναντήσουν τη στάση, ώστε να είναι εύκολα προσεγγίσιμη, π. χ. «στα οκτώ μέτρα θα συναντήσετε στάση λεωφορείου».
-      Με τη βοήθεια του τηλεκοντρόλ, το άτομο με τυφλότητα θα πρέπει να πληροφορείται σε ποιά στάση βρίσκεται και περιμένει να έλθει το λεωφορείο για να επιβιβαστεί, π. χ. «στάση Ιπποκράτειο».
-      Μόλις φτάνει το λεωφορείο, θα πρέπει να ανακοινώνεται ο αριθμός κι ο προορισμός του, ώστε το άτομο με τυφλότητα να γνωρίζει για ποιό λεωφορείο πρόκειται.
-  Γενικότερα επισημαίνεται, ότι, όπως έχει αποδειχτεί, οι ηχητικές οδηγίες εξυπηρετούν εξίσου και άτομα με πρόβλημα ανάγνωσης.

2.   ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΝΑΠΗΡΙΑ Η ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΚΙΝΗΣΗΣ

-      Είναι απαραίτητη η αύξηση των μικρών λεωφορείων για Α. με. Α..
-      Όταν ένα αναπηρικό αμαξίδιο επιβιβάζεται από τη μπροστινή πόρτα του λεωφορείου, εμποδίζεται από το σίδερο, που υπάρχει σ’ εκείνο το σημείο, οπότε πρέπει ν’ αφαιρεθεί.
-      Η θέση που βρίσκεται πίσω από τον οδηγό, θα πρέπει να μετατραπεί σε θέση Α. με. Α. για αμαξίδιο, όπου το εξυπηρετούμενο άτομο να έχει εύκολη πρόσβαση.

3.   ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΚΩΦΩΣΗ Η ΒΑΡΗΚΟΪΑ

-   Στα ταμπλό ων στάσεων, αλλά και στους εσωτερικούς οπτικούς πίνακες, θα πρέπει να προστεθούν πληροφορίες στη νοηματική γλώσσα, για όσους έχουν πρόβλημα κατανόησης των γραπτών οδηγιών. 

4.   ΓΕΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ:

-      Στους σταθμούς μετεπιβίβασης (ΙΚΕΑ, ΟΣΕ, ΚΤΕΛ) συγκεντρώνεται μεγάλος αριθμός λεωφορείων, πράγμα που δυσχεραίνει την πρόσβαση των Α. με. Α. στο λεωφορείο που θέλουν. Η λύση του προβλήματος είναι η δημιουργία μιας στάσης για Α. με. Α, απ’ όπου θα διέρχονται όλες οι λεωφορειακές γραμμές.
-      Μια γενικότερη εφαρμογή, που μπορεί να ξεκινήσει καταρχήν πιλοτικά, είναι η κάλυψη μεγαλύτερων χιλιομετρικών διαδρομών από τα λεωφορεία (λ. Χ. Νέα Παραλία – Τούμπα με κυκλική διαδρομή), ώστε η μια αυτή γραμμή να καλύπτει και την άλλη χωρίς περιττές διαδρομές.
-      Πρέπει να δοθεί απόλυτη προτεραιότητα στη συστηματική ενημέρωση/κατάρτιση του προσωπικού, ώστε να μπορούν να εξυπηρετούν κατάλληλα τα Α. με. Α. στις ειδικότερες ανάγκες τους (επιβίβαση – μαποβίβαση, γενικότερη πληροφόρηση).
Επιπλέον:
Ενόψει της κατασκευής του μετρό της Θεσσαλονίκης και με την εμπειρία του ήδη υπάρχοντος της Αθήνας, παρατίθενται οι προτάσεις, που στοχεύουν στη βελτίωση των υπηρεσιών προς τα Α. με. Α. και τις λοιπές εμποδιζόμενες κατηγορίες επιβατών. 
Συγκεκριμένα:
1.   Σε κάθε είσοδο σταθμού μετρό θα πρέπει να υπάρχει ανελκυστήρας.
2.   Οι διάδρομοι όδευσης – οδηγοί τυφλών, θα πρέπει να υπάρχουν σε όλους τους σταθμούς μετρό, οι οποίοι να ξεκινούν από την είσοδο και να φτάνουν μέχρι την αποβάθρα.
3.   Ανάμεσα στα κενά των βαγονιών θα πρέπει να προστεθεί ένα ενδεικτικό εμπόδιο (κουρτίνα ή άλλη σχετική πλαστική επισήμανση), ώστε ν’ αποφευχθεί ενδεχόμενο ατύχημα από άτομο με τυφλότητα ή χαμηλή όραση.

4.   Μέσω συγκεκριμένης εφαρμογής μπορεί το προσωπικό να ενημερώνεται όποτε επιβιβάζεται άτομο με αναπηρία, ώστε να μπορέσει να υπάρξει η παροχή βοήθειας αν ζητηθεί.

ΦΩΤΗΣ ΜΠΙΜΠΑΣΗΣ
Μέλος ΔΣ ΟΑΣΘ 
ΠΣ Οικολόγων Πράσινων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Helen Keller Quotes