Τετάρτη, 29 Ιουλίου 2020

Μετά την εισαγγελική παραγγελία ατόμου με ψυχιατρική εμπειρία, τι;

Μετά την εισαγγελική παραγγελία ατόμου με ψυχιατρική εμπειρία, τι;
Ύστερα από την ανάρτηση της φωτογραφίας της μηχανικής καθήλωσης της Βάσω Τσώνου ενεργού μέλους πρωτοβουλιών που δραστηριοποιούνται και αγωνίζονται για ψυχιατρική μεταρρύθμιση, συνομιλήσαμε τρία άτομα:
Βάσω Καλογιάννη (ιδρυτικό μέλος του ΣΟΦΨΥ Βορίων προαστίων)
Νίνα Λιάκου Κατσαρού (Πρόεδρος του ΣΟΦΨΥ Βορίων προαστίων)
Μαρίνα Λυκοβουνιώτη (μέλος του Δικτύου Ανθρώπων που Ακούνε φωνές).
Αποτέλεσμα της συζήτησης ήταν ερωτήματα που τα παραθέτουμε:
Από τη φωτογραφία που κοινοποιήσαμε στο ΣΟΦΨΥ Βορίων προαστίων φαίνεται καθάρα με ποιο τρόπο γίνονται οι μηχανικές καθηλώσεις σε ψυχιατρεία, ιδιωτικές ψυχιατρικές κλινικές και σε ιδρύματα.
Αν ένα ζώο είχε υποστεί τέτοιο δέσιμο θα είχαν ξεσηκωθεί όλες οι φιλοζωικές οργανώσεις, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι συναινούμε την κακοποίηση των ζώων.
Στην προκειμένη περίπτωση ποιος διαμαρτύρεται για τους ανθρώπους που υπόκεινται σε τέτοιου είδους κακοποίηση; Ελάχιστοι! Και δεν μπορούν να κάνουν και κάτι. Είναι καθεστώς πλέον και μια από τις πιο βάρβαρες κατασταλτικές μεθόδους.. Παρόλο που
έχουμε κινηθεί σε πρωτοβουλίες και συλλόγους δεν μπόρεσε μέχρι σήμερα να αποτραπεί αυτό.
Νιώθουμε απογοήτευση. Γιατί καταπατάται σε τέτοιο βαθμό η αξιοπρέπεια των ανθρώπων και το δικαίωμά τους για ελεύθερη συναίνεση στην αγωγή τους;
Υπάρχει ρατσισμός στις ασθένειες; Εάν θεωρείται ασθένεια γιατί δεν τυγχάνει της ίδιας μεταχείρισης με τις άλλες ασθένειες;
Τελευταία έγιναν συζητήσεις στην επιστημονική κοινότητα για τους επικείμενους υποχρεωτικούς, μαζικούς εμβολιασμούς για τον κορωνοϊό. Επικαλούμενη τον όρκο του Ιπποκράτη για την ελευθερία των ανθρώπων να εμβολιαστούν ή όχι. …Διαιτήμασί τε χρήσομαι ἐπ᾿ ὠφελείῃ καμνόντων κατά δύναμιν καί κρίσιν ἐμήν, ἐπί δηλήσει δέ καί ἀδικίῃ εἴρξειν… Μετάφραση: …Θα χρησιμοποιώ τη θεραπεία για να βοηθήσω τους ασθενείς κατά τη δύναμη και την κρίση μου, αλλά ποτέ για να βλάψω ή να αδικήσω… Η Ιπποκράτειος ιατρική είναι βασισμένη σε ανθρωπιστικές αξίες … Ωφελέειν μη βλάπτειν … Κατά τον Ιπποκράτη η σχέση γιατρού – ασθενή απαιτεί υπόσχεση, συναίνεση συνοχή και αφοσίωση στις ανάγκες και την προσωπικότητα του ασθενούς. Πάντα θα υπάρχει η ηθική υποχρέωση παροχής βοήθειας. Σήμερα τα δικαιώματα των ασθενών συνοψίζονται στην ενημέρωση, στην συγκατάθεση και στο απόρρητο. Η μηχανική καθήλωση δεν πιστεύουμε ότι ωφελεί καθόλου αλλά τουναντίον βλάπτει. Καταπατάται η αξιοπρέπεια του ατόμου και αυξάνεται ο φόβος για μελλοντικές νοσηλείες εκούσιες με αρνητική στάση των ασθενών. Δημιουργώντας ένα φαύλο κύκλο ψυχικής οδύνης και εισαγγελικών παραγγελιών. Οι μηχανικές καθηλώσεις γίνονται κατά κόρον φασιστικά χωρίς να ερωτηθεί κανείς. Και εφαρμόζονται πρακτικές που μας πάνε στα βάθη του Μεσαίωνα..
Μετά το σοκ της ψυχικής οδύνης και δυσφορίας έρχεται το σοκ του δεσίματος.
Τι τραύματα δημιουργούνται στους ανθρώπους με ψυχιατρικές διαγνώσεις;
Ας σταθούμε λίγο στην νομοθεσία για να στοιχειοθετήσουμε τα όσα επικαλούμαστε.
  • Εφημερίς της κυβέρνησης Της Ελληνικής Δημοκρατίας
Αρ. φύλλου 287, Άρθρο 1 (4)
…Ο γιατρός σέβεται την ανθρώπινη ζωή ακόμα και κάτω από απειλή και δεν χρησιμοποιεί τις γνώσεις του ενάντια στις αρχές του ανθρωπισμού. Δεν συντρέχει ούτε παρέχει
υποστήριξη σε βασανιστήρια ή άλλες μορφές εξευτελιστικής και απάνθρωπης συμπεριφοράς...
Άρθρο 8 (1)
…Η συμπεριφορά του γιατρού προς τον ασθενή του πρέπει να είναι τέτοια που αναπτύσσει σχέσης αμοιβαίας εμπιστοσύνης και σεβασμού μεταξύ αυτού και του χρήστη-ασθενή. Σέβεται με κατανόηση τις απόψεις, την ιδιαιτερότητα και την αξιοπρέπεια του ατόμου…
Άρθρο 12 (1)
…Ο Ιατρός δεν επιτρέπεται να προβεί στην εκτέλεση οποιαδήποτε ιατρικής πράξης χωρίς τη προηγούμενη συναίνεση του ασθενούς…
(Ανοίγονται βέβαια παραθυράκια στο νόμο για άτομα που δεν μπορούν να επικοινωνήσουν)
Όμως σε κάθε περίπτωση ο ιατρός πρέπει να προσπαθήσει να εξασφαλίσει την εκούσια συμμετοχή, σύμπραξη και συνεργασία του ασθενή.
Γιατί χωρίς να ερωτηθεί ο νοσηλευόμενος και οι οικείοι του παραβαίνουν την ιατρική δεοντολογία; Όποιοι νοσηλεύονται για ψυχολογικούς λόγους δεν θεωρούνται άνθρωποι;
Όταν εφαρμόζουν τέτοιες μεθόδους οι επαγγελματίες ψυχικής υγείας, ανοίγουν την πόρτα για το στίγμα σχετικά με την επικινδυνότητα των ανθρώπων με ψυχική οδύνη και συναισθηματική φόρτιση. Ο κόσμος που δεν γνωρίζει ακούγοντας για εισαγγελικές, διακομιδή με οχήματα της αστυνομίας και μηχανικές καθηλώσεις, εύλογα αναρωτιέται με την απλή λογική ότι εφόσον ένα άτομο τυγχάνει τέτοιας μεταχείρισης πρέπει να είναι πολύ επικίνδυνο.
Άρα το στίγμα το δημιουργεί η έλλειψη της ενημέρωσης της κοινωνίας για τις μεσαιωνικές θεραπευτικές πρακτικές και το ψυχιατρικό σύστημα που τις στηρίζει.
Η πολυφαρμακία και οι κατασταλτικές μέθοδοι, όπως το ηλεκτροσόκ, καθιστούν τους ανθρώπους με ψυχιατρική εμπειρία άβουλους και αδύναμους να πάρουν τη ζωή στα χέρια τους.
Αιτούμεθα την αναμόρφωση της νομοθεσίας για τις μηχανικές καθηλώσεις και την πρόσληψη ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού στις ψυχιατρικές νοσοκομειακές μονάδες
Το κείμενο αυτό και η φωτογραφία της μηχανικής καθήλωσης της Βασω Τσωνου είναι διαθέσιμα να αναρτηθούν από όλους τους συλλόγους, κινήματα και πρωτοβουλίες και στο ανώτατο ακτιβιστικό όργανο των ΣΟΦΨΥ καθώς και οπουδήποτε μπορεί να κοινοποιηθεί ώστε να ευαισθητοποιήσει και την κοινή γνώμη.
Το κείμενο αναγνώστηκε από την Βασιλική Τσώνου η όποια συμφωνεί και συνυπογραφεί.
Βάσω Καλογιάννη (ιδρυτικό μέλος του ΣΟΦΨΥ Βορίων προαστίων)
Νίνα Λιάκου Κατσαρού (Πρόεδρος του ΣΟΦΨΥ Βορίων προαστίων)
Μαρίνα Λυκοβουνιώτη (μέλος του Δικτύου ανθρώπων που Ακούνε φωνές)
Βάσω Τσώνου (μέλος της Πρωτοβουλίας Ψ)
Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα

Δεν υπάρχουν σχόλια: